Gamer Laptopok
Kell Ennél Több
Üzleti Laptopok
Részletek

A 3D-s lövöldözős játék a Wolfenstein 3D 1992. május 5-én jelent meg, egy 2,5MB terjedelmű DOS-os játék formájában.

A 3D-s lövöldözős játék a Wolfenstein 3D  1992. május 5-én jelent meg, egy 2,5MB terjedelmű DOS-os játék formájában.

1992. május 5  Wolfenstein 1992. május 5 Wolfenstein

A "3D-s lövöldözős játék a Wolfenstein 3D  1992. május 5. adatott ki, egy 2,5MB terjedelmű DOS-os játék formájában, ezzel pedig új időszámítás kezdődött hiszen  forradalmi jelentőséggel bírt a videójátékok történelmében. A Wolfenstein-t tartják az FPS-műfaj megalkotójának, arról nem is beszélve, hogy a játék grafikus motorja jó pár évig számított etalonnak saját műfaján belül.

A Wolfenstein 3D fejlesztése  öt hónapot vett igénybe, mérsékelt létszámmal, a projecten ugyanis csupán 7 ember dolgozott, köztük a két legendává lett programozó, John Carmack és John Romero előbbi 22, míg utóbbi 25 éves volt a játék készítésekor.

a Wolfenstein 3D-t az 1981-es Castle Wolfenstein ihlette, ami egy lopakodáson alapuló kalandjáték volt. Ebben a 2 dimenziós játékban úgy kellett lavíroznunk, hogy minél kisebb feltűnést keltve megszerezzük a tikos haditerv dokumentációit és mielőbb köddé váljunk, s a nemes cél érdekében időnként elvegyülhettünk a német milíciában a megölt katonák ruháit magunkra öltve. Kis híján Blazkowicz is hasonló stratéga lett. Carmack-ék ugyanis szerették volna, ha lengyel hősük elsődleges célja nem a hullahegyek gyártása, hanem a lopakodás lenne - Blazkowicz e szerint eltüntethette volna a holttesteket, képes lett volna nesztelenül gyilkolni és ruhát cserélhetett volna. A játékot azonban túlságosan lassúnak, unalmasnak találták ilyen formájában, az ötletet végül elvetették.

A Wolfenstein 3D-t shareware formátumban kezdte terjeszteni az id Software, azaz ingyenesen lehetett kipróbálni, és ha valakinek megtetszett, vagy sokat akart vele játszani, akkor már fizetnie kellett. Ez nagyszerű koncepciónak bizonyult, hiszen ennek hála iszonyatos ütemben terjedt, és nagyon hamar eljutott milliókhoz.

A Wolfenstein fejlesztője is John Carmack volt, a dizájner pedig John Romero. A korábban sosem tapasztalt játékmenet, grafika és történet, kiegészítve a bombasztikusan jó, életszerű hangokkal megtették a hatásukat.  Jó hangulatot árasztott a Wolfenstein 3D az első pillanattól kezdve. Borzongató, riasztó, felemelő és utánozhatatlan volt ez a maga idejében, és még a mai napig remek a kisugárzása. A játék az eredeti, DOS-os megjelenést követően Super Nintendo és Xbox-konzolokra is megjelent, majd mobilon is elérhetővé vált.

wolfenstein 3d pc jatek wolfenstein 3d pc jatek

A játékban egy második világháborús katona bőrébe bújhatunk, akinek egy náci erődítményből, Wolfenstein-kastélyból kell elmenekülnie katonák, kutyák és mutánsok ellen harcolva. Az első belső nézetű lövöldözős játékok egyike volt a Wolfenstein 3D, mely egy egész generáció számítógépes játékokkal kapcsolatos élményeit meghatározta. A Játék bár grafikailag mára alulmarad a mai játékotokkal szemben  melyek többsége csak dedikált videokártyás Gamer laptopokon játszható részletgazdagsága és grafikai megoldásai akkoriban egyedülállónak számitottak.

Laptop.hu

Hozzászólás