Gamer Laptopok
Kell Ennél Több
Üzleti Laptopok
Részletek

1898. június 17-én született Leeuwardenben Maurits Cornelis Escher a különös életművet létrehozó holland képzőművész,Escher művészete, nem mindennapi vizuális fantáziája napjaink számítógépes geometriai transzformációihoz is ötleteket ad

Escher Escher

1898. június 17-én született Leeuwardenben Maurits Cornelis Escher a különös életművet létrehozó holland képzőművész, mesteri fametszetei és kőnyomatai őrzik munkái emlékét.  Magas szintű matematikai, és más természettudományi tanulmányok elvégzése és hosszú évek kísérletezése után elkezdte a végtelent vizsgálni. Ehhez olyan geometriai formák kidolgozásába is belekezdett, amelyek fokozatosan más alakot öltenek, mint eredeti formájuk.

Apja mérnök, aki legkisebb gyermekét, MC Eschert Arnhemben, majd Haarlemben taníttatta. Építészetet tanult, tanára felfigyelt tehetségére, és a grafika mesterségéhez irányította. Fametszetekkel dolgozott, ezt az alkotói technikát meg is tanulta SJ de Mesquitatól, a később szintén kiváló művésszé váló mesterétől.

MC Escher érdeklődése a matematika és a geometria kérdéseinek vizuális megjelenítése felé fordult. 1922-től többször járt Itáliában,, és megismerkedett Svájcból származó feleségével, Jetta Umikerrel. 1924-ben Rómában telepedtek le, két fiuk született.  A városok építészeti gazdagsága egyre inkább a perspektivikus hatásokra és a geometrikus elemekre irányította figyelmét.

1934-ben visszament északra, a Brüsszel melletti Ukkelbe költözött családjával.  Képein megjelentek a lehetetlen konstrukciók, például a három dimenzióban elképzelhetetlen, csak két dimenzióban megépíthető épületek. Érdeklődése immár véglegesen a képzőművészet geometriai formái felé fordult.

relativity

MC Eschert az ötvenes években kezdték megismerni. Műveit neves lapok méltatták, amerikai egyetemeken tartott előadásokat, munkáiból egyre többet vásároltak a múzeumok. Sorra jelentek meg albumai, és egyre többször hivatkoztak rá a filozófusok.

waterfallEscher művészete, nem mindennapi vizuális fantáziája napjaink számítógépes geometriai transzformációihoz is ötleteket ad. Műveit szemlélve a legtöbbször igen alaposan el kell gondolkodni azon, hogy mit ábrázol a kép, és honnan kell nézni a megjelenített alakzatot ahhoz, hogy épp úgy lássuk, ahogy a művész lerajzolta. Sok munkájának alapja a "lehetetlen háromszög", amely három négyzet keresztmetszetű gerendából áll, melyek derékszögben kapcsolódnak egymáshoz. M. C. Escher szerint: "Ha ennek a konstrukciónak minden részét nyomon követjük a szemünkkel, egyetlen hibára sem lelünk. Mégis lehetetlen az egész, mert a szemünk és a tárgy közötti távolság interpretációja során változások lépnek fel. "Hatása 1972-es halála óta egyre jelentősebb. Magyarországon is.

Laptop.hu

Hozzászólás